The Mindtrap logo

The Mindtrap

Το Mindtrap είναι για μένα το κατώτατο όριο των escape room. Είναι η γραμμή που λέει "πρέπει να είσαι ΤΟΣΟ καλός για να έχεις escape room". Ενώ δεν είναι σπουδαία, σε σύγκριση με τα καλά απο τα υπόλοιπα, είναι μια χαρά κατά κύριο λόγο. Έχουν όσα έχω δει, αρκετά εντάξει αισθητική, δε δείχνουν φτηνά και έχουν διάφορα είδη βημάτων στα παιχνίδια τους. Από την άλλη, σπάνια έχουν επιτύχει στο θεματικό τους, οι ροές των παιχνιδιών είναι σχεδόν ίδιες, οι γρίφοι παρόμοιοι, χωρίς κάποια ενδιαφέρουσα πρωτοτυπία (σε σκέψη ή εκτέλεση). Πως θα μπορούσε άλλωστε, με τον αριθμό δωματίων που έχουν. Αν ψάχνεις απλά, ωραία δωμάτια και δεν είσαι δύσκολος, θα σε καλύψουν.

Έχει όπου και να είσαι κάποιο, μη φοβάσαι για το που βρίσκονται. Έχω πάει σε διάφορα, του Πειραιά είναι το μόνο που ξεχωρίζει.

Μοναστηράκι

Lost kingdom

Δεν απέδρασα από εδώ.. Λίγο η μικρή ομάδα; Λίγο που δεν ήμασταν σε φόρμα; Κάπου το χάσαμε. Μας υπερασπιστήκαμε, λέγοντας πως είχε μερικές τεχνικές βλακειούλες το δωμάτιο. Περισσότερες από ότι έχουμε συνηθίσει (3 περίπου).

Οι οποίες δεν το κράτησαν από το να γίνει από τα πιο ευχάριστα Mindtrap.

Εδώ υπάρχει κάτι υπέροχο, ή καλύτερα η απώλεια του: Ψάξιμο. Δε βασίζεται στο να γυρίσεις τούμπα το δωμάτιο για να βρεις στοιχεία. Λύνεις (σχεδόν) μόνο γρίφους, με ένα κάποιο ψάξιμο, σε λογικό βαθμό. Γρίφοι διαφόρων ειδών και μίας σταθερής δυσκολίας η οποία είναι σε ένα επίπεδο που εμένα με ικανοποιούσε. Εικαστικά ομορφότατο, είχε ωραίους μηχανισμούς και με ύφος, χωρίς να είναι στα συνηθισμένα πλαίσια ενός παλιού γραφείου, που είναι λίγο κλισέ. Κάποιες διορθώσεις χρειάζονται. Πρόσεξε αν πας, υπάρχει ένα task που καλό θα ήταν να ανατεθεί σε κάποιον, αλλιώς θα υπάρξουν προβλήματα.

Δε θα το πρότεινα για νέους παίκτες και μπορεί να είναι όπως όλα τα δωμάτια τους για 2 έως 5 παίκτες, θα πω όμως ότι για μένα το 2 και το 3 είναι απαγορευτικά σε αυτό το δωμάτιο. Τέσσερις παίκτες είναι μια χαρά, 5ος δε βλάπτει.

4 κομμάτια πάζλ επειδή δεν απέδρασα..και του κρατάω μούτρα

Challenging

4-5

Evil Mansion

Είναι addictive το Mindtrap, τι να κάνω. Αυτό είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που έχουν να μας δώσουν οι Mindtrappers.

Αρχίζω από το mood. Δεν έχει φως. Αχα. Σκοτάδια. Δύο φακούς και την ευχή τους σου δίνουν. Φρικαλεότητες όπου ψαχουλεύεις με παγίδες τρόμου σε σημεία, μουσική που ανεβάζει σφυγμούς και αποκρουστικές συναντήσεις παντού.. Δε μπορώ να πω κάτι, το δωμάτιο είναι καλοστημένο. Θα μπεις και θα περάσεις φοβερά. Είναι δυσκολάκι. Διάβασες που από το Time machine αποδρούν λίγοι; Εδώ είναι ακόμη χαμηλότερα τα νούμερα. Οι γρίφοι είναι κάποιου επίπεδου δυνατού, όχι μακριά από τα άλλα δύσκολα δωμάτια, όμως το σκοτάδι δίνει ένα συντελεστή extra. Η δουλειά στους γρίφους είναι ικανοποιητική, τα βήματα είναι ευχάριστα και φυσιολογικής δυσκολίας, σχεδόν. Υπάρχουν μερικά σημεία που πολύ έυκολα μπορείς να κολλήσεις με χρονοβόρα tasks, χαλάει λίγο την εμπειρία, ελπίζω να μη σε ενοχλήσει πολύ. Γιαυτό προτείνω λίγο μεγαλύτερη ομάδα, να γίνουν κάποια πράγματα λίγο πιο γρήγορα.

Μην τρελαθείς και δεν πας γιατί φοβάσαι, δεν μιλάμε για ζωντανή ταινία τρόμου. Κωμωδία βέβαια δε το λες. Το προτείνω για ικανές ομάδες, όμως η εμπειρία είναι τόσο απολαυστική που και κάποιος λιγότερο ικανός που δε θα βγει, θα το απολαύσει.

Little time

4-5

Νέα Σμύρνη

Da Vinci Code

Αυτή η εκτέλεση του δωματίου Da Vinci έχει όσα έχουν όλες, δισκοπότηρα, πίνακες, κρυμμένα μυστικά και έχει και ένα bonus στοιχείο που ακούει στο όνομα Σοφί.

Καθαρή σύνδεση με την ιστορία του βιβλίου-ταινίας, απεσταλμένοι του καθηγητή Λάνγκτον, οπότε, ε, είστε ήδη ειδικοί.

Είναι με 2 λόγια, ένα κλασσικό παιχνίδι, που έχει και μια ηθοποιό μέσα. Θα κρίνω αυτά τα 2 μόνο.

Κλασσικό escape: όχι από τα καλά. Οι γρίφοι είναι μερικοί τυπικοί, αν δεν τους έχεις συναντήσει πολλές φορές είναι μια χαρά, και μερικοί που δεν είναι πολύ ευχάριστοι. Δε θέλω να αποκτήσεις την εικόνα του δωματίου έτσι, αλλά έχει περισσότερη αριθμητική από ότι χρειάζεται. Το όριο θα έπρεπε να είναι 1 φορά κι αυτή σπάνια είναι ευχάριστή, εδώ έχει 2 και δεν είναι καμία τους ευχάριστη. Κατά τα άλλα, εντάξει είναι το στήσιμο και η ροή. Ίσως λίγο ξενέρωτο ότι σχεδόν τίποτα δεν είναι χρήσιμο στο χώρο.

Η ηθοποιός δυστυχώς δε δίνει πολλά να κρίνεις. Κυρίως επειδή δεν έχει τίποτα να κάνει για το μεγαλύτερο μέρος, στέκεται εκεί γύρω και περιμένει. Έχω δει κι άλλους να κάνουν το ίδιο, καλύτερα μεν, αλλά αυτό βαραίνει το σχεδιαστή και όχι τόσο τον ηθοποιό. Στην ουσία είναι περιττή παρουσία πιστεύω.

Οπότε: εντάξει ήταν, αλλά δε βλέπω το λόγο να το προτιμήσει κανείς ανάμεσα σε τόσα και τόσα. Και τα 2 άλλα παιχνίδια με το ίδιο theme μου άρεσαν περισσότερο (Sir Lock’s House + Exit plan).

3 και θα είναι και μικρά. Το 2 είναι άδικο.

Classic

2-4

Walking Dead

*το δωμάτιο έχει προσθέσει ηθοποιό και άλλαξε όνομα, η κριτική δεν ανταποκρίνεται πλέον*

Fight to survive. Το παιχνίδι έχει theme από επιβίωση apocalypse και τελείωμα με κάτι από left 4 dead..

Μου άρεσε ο χώρος, είχε λίγο παράξενα δωμάτια και πολύ stuff τριγύρω, με κάλυψε κάπως. Είχε λίγο ψάξιμο, κανένα πρόβλημα. Αρκετά εύκολο flow, κατανοητό πάντα τι πρέπει να κάνεις και κάποιες εναλλαγές δίνουν μια ποικιλία. Μερικά physical πράγματα που έχουν να γίνουν, και ένα κακό μαθηματικό. Κακό γιατί νομίζω οι μαθηματικοί γρίφοι δεν ταιριάζουν σε κάτι τέτοιο, σα σπαζοκεφαλιά γενικά, αν κάποιος γουστάρει, μια χαρά είναι.

Οπότε γιατί θα του βάλω 3; Γιατί όλα είναι εκεί και κανένα δε με απασχόλησε. Αφού δεν κατάφερνε (ή προσπάθησε, δεν ξέρω τι ήθελε ο σχεδιαστής) να με βάλει σε ένα κλίμα, αφού δε με έκανε challenge με ευφάνταστους και ενδιαφέροντες γρίφους και αφού δεν είδα κάτι φοβερά εντυπωσιακό πουθενά από τεχνολογία (αν και είχε 2 cool στοιχεία)… δεν έμεινα με κάτι ικανοποιημένος. Μου πέρασε αδιάφορο. Γούστα είναι αυτά, μια ομάδα μπορεί με τη σωστή διάθεση να περάσει καλά

Normal

2-4

The Ring

Samara, 7 days, χωρίς κομμώτρια για πόσα χρόνια, τα γνωστά.

Εεεε, εδώ θα ξεφύγει λίγο το review μου, συγχωρήστε με. Το δωμάτιο, δεν κολλάει. Συχνά όταν γράφω αρνητικά τα εκφράζω με τρόπο που να φαίνεται που είναι γούστο και που εμπειρία από τα υπόλοιπα δωμάτια. Εδώ δεν είναι θέμα γούστου, το παιχνίδι δεν κόλλησε με τον εαυτό του. Είναι μια συλλογή πραγμάτων που δε συνθέτουν κάτι.

Είναι περίπου Ring, γιατί έχει λίγα στοιχεία από την ιστορία της ταινίας, λείπουν βέβαια πολλά από τα βασικά. Έχει προσθέσει διάφορα δικά του, που είναι αρκετά για να πιστέψω ότι άνετα έκανε δική του ιστορία, που θα είχε και περισσότερο νόημα. Το να βάζεις ένα τίτλο και να μην τον ακολουθείς, μόνο κακό είναι.

Το acting δεν μπήκε ποτέ στο σχεδιασμό. Το παιχνίδι έχει από πάνω ηθοποιούς που πρακτικά δεν έχουν λόγο ύπαρξης. Ο χώρος, το σενάριο και οι χαρακτήρες είναι εντελώς αταίριαστοι και δεν ικανοποιεί κανένας κανέναν. Λυπάμαι που το λέω, λίγες φορές ένα performance δείχνει ταυτόχρονα core και ανούσιο ταυτόχρονα.

Τα βήματα του παιχνιδιού λίγο με απασχόλησαν. Είναι τα κλασσικά, με τα πρώτα να είναι τα συνηθισμένα και λίγο χειρότερα, με 1-2 χαριτωμένα προς το τέλος, αλλά κι αυτά με κακή γεύση.

Ακόμα μία φορά, για το acting του Mindtrap Νέας Σμύρνης, δε μπορώ να πω κάτι για τον ηθοποιό, μόνο για το σχεδιαστή.

pretty unclear

2-3

School of Wizards

Ένα σχολείο μαγείας με διάφορα προβλήματα που χρειάζονται λύση και διάφορους μάγους να σε βοηθήσουν (και μερικούς να σε εμποδίσουν). Προσπάθησε να κάνει ένα μαγικό κόσμο και ήταν μια καλή προσπάθεια.

Στη μαγεία (ή αλλιώς τους μηχανισμούς και τα props): αναπόφευκτα συγκρίνοντας το με ένα άλλο μαγικό δωμάτιο (clickius-linkomora) η προσπάθεια υπάρχει, αλλά δεν αρκεί. Για να πετύχει το effect της μαγείας πρέπει να δουλέψουν όλα άψογα και να μην είναι εύκολο να δεις τα πράγματα που δεν πρέπει. Είναι φυσικά δύσκολο, δεν αντιλέγω. Εδώ υπάρχουν “magic” πράγματα, αλλά δύσκολο να πείσουν. Όπως επίσης δείχνει κακή επιλογή να μπουν λουκέτα αριθμών, εκτός mood τελείως.

Στα ξόρκια (ή αλλιώς τα βήματα/γρίφους): ευχάριστα πράγματα! Χρειάζονται συνεργασία, βέβαια κυρίως γιατί είναι χρονοβόρο και όχι δύσκολο για 1 άτομο, αλλά και πάλι. Μερικά είναι ωραίοι λογικοί γρίφοι, που δε μας συνηθίζει το mindtrap -αν και 1 γρίφος εγώ θα πω έχει 1 clue λιγότερο από ότι χρειάζεται- και είναι ευχάριστη αλλαγή. Διάφορων δυσκολιών και ειδών, μια χαρά.

Στους μάγους (ή ηθοποιούς): Πάλι, πολύ δύσκολος στόχος. Το να εμφανίσεις μερικούς (ούτε καν έναν) από τόσο iconic χαρακτήρες βιβλίων είναι μάλλον αδύνατον. Γίνεται δουλειά που είναι αρκετά ok για να το θεωρήσεις θετικό πράγμα στο δωμάτιο, στο μεγαλύτερο μέρος το χάρηκα, αλλά σίγουρα δε θα ικανοποιήσει κάθε παίκ..μαθητευόμενο μάγο τόσο όσο εμένα.

Ξέρεις τι νομίζω; Ότι είναι θεσπέσιο δωμάτιο για παιδιά. Όσα οι μεγάλοι βρίσκουν λίγα, είτε την υποκριτική είτε τους μηχανισμούς, τα παιδιά θα δεχτούν έχω την εντύπωση. Δε λέω ότι είναι μόνο για παιδιά, πλάκα είχε και για μας και μερικοί γρίφοι ήταν μια χαρά και μάλλον δύσκολοι για παιδιά. Απλώς θα το πρότεινα σε γονείς ας πούμε περισσότερο από ότι σε δεινούς escapers.

Θα του δώσω 3, ήταν τίμιο στο σύνολο του, με κενάκια από δω κι από εκεί, αλλά με θετική συνολική εικόνα για μένα. Θα τα κάνω και μεγάλα, λόγω θέματος, δεν απείχε πολύ πάντως από το να πάρει παραπάνω.

logic

2-4

Πειραιάς

Morgue

*Έπαιξα καλοκαίρι του 17, έχει υποστεί αλλαγές και δεν εγγυώμαι την ακρίβεια του review*

Όλο το νεκροτομείο ήταν γεμάτο με παγωμένα άκαμπτα πτώματα. Όλο; Όχι! Ο ένοικος ενός από τα ψυγεία είχε αποφασίσει ότι δε νιώθει αρκετά άνετα και αποφάσισε να βγει για βόλτα. Τρομοκρατώντας ζωντανούς παράλληλα.

Τρομοπαίχνιδο λοιπόν, όχι το φόρτε μου. Παρ ’όλα αυτά, το βρήκα διασκεδαστικό. Ο τρόπος που δουλεύει το κυνηγητό σαν mechanic ήταν ωραίος. Πέρασα δηλαδή ένα ευχάριστο action κομμάτι. Από άποψη τρόμου δε σχολιάζω, δεν πάω για τον τρόμο. Νομίζω καλά τα πήγε;

Ο χώρος λογικά άλλαξε από τότε που πήγα, αλλά ήταν μια χαρά για αυτό που έπρεπε να είναι. Τίποτα λάθος, έπειθε για το σκοπό του, μια χαρά.

Οι γρίφοι από την άλλη, είναι πλήρως τρομακτικοί. Πρακτικά, λύνεται μόνο ένας, ο οποίος είναι καλός και ευχάριστος και μ ’άρεσε. Ότι άλλο θεωρώ ότι απλά δεν ήταν ολοκληρωμένο και σαν αποτέλεσμα ή λύνεται στην τύχη ή με hint. Σίγουρα υπήρχαν και μερικά πάρα πολύ απλά και αδιάφορα που λυνόντουσαν βέβαια.

Το acting το σχολιάζω σπάνια. Το πτώμα ήταν μια χαρά το λίγο που το είδα. Ο άλλος ρόλος μου φάνηκε σαν τον πιο λάθος-κόντρα-αχρείαστα aggressive χαρακτήρα ever.

Στην τελική, εκεί πας για το φόβο και το τρέξιμο, ναι; Μια χαρά τα κατάφερνε εκεί. Οπότε αν αυτό ψάχνεις μόνο, θα τα βρείτε πιστεύω.

RUN

3-4

Κολωνάκι

Dead Silence

*Notice: Παίχτηκε 7/17 , γράφτηκε 10/18. Τυχόν αποκλίσεις από την πραγματικότητα, πιθανές

Spooky κούκλες, τέλεια. Θα έχει το εξής ύφος το review: “κοίτα, για παιχνίδι Mindtrap..”. Γιατί; Επειδή ακόμα και τα καλά Mindtrap (ναι, κάποια ήταν καλά παιχνίδια, ειδικά όταν άνοιξαν) έχουν μια σοβαρή τάση να είναι εντελώς παρόμοια και όχι ιδιαίτερα exciting.

Για Mindtrap λοιπόν, ήταν παιχνίδι με καλή ροή και ιστορία δεμένη με τους γρίφους του. Ακολουθούσε το theme στα πράγματα που είχες να κάνεις και υπήρχε ένα κάποιο νόημα σε διάφορα από αυτά.

Οι περισσότεροι γρίφοι ήταν ευχάριστοι και δούλευαν. Μερικοί έδειχναν ότι δε δόθηκε ο χρόνος και ο χώρος στους σχεδιαστές (εμ, Mindtrap) , για να φτάσουν το ύψος των περιστάσεων, και μερικοί κάπου το χάσανε στην εκτέλεση. Συνολικά ήταν.. εντάξει.

Τα σκηνικά ήταν πάρα πολύ όμορφα και ενδιαφέροντα… για Mindtrap. Δεν έχει συχνά την τάση αυτή η εταιρία να δίνει τους τεράστιους χώρους στα δωμάτια της, οπότε καταλήγουν κάποιες φορές να είναι στρυμωγμένα ή στενά. Το συγκεκριμένο, είναι και τα δύο!

Αν το δωμάτιο σε κερδίζει κάπου είναι η θεματική του. Χειρίζεται καλά το creepy theme χωρίς να προσπαθεί να είναι τρομακτικό -που δε θα του πήγαινε. Η ιστορία γίνεται εμφανής σε πολλά σημεία και έχει καλή αίσθηση σκοπού όταν ολοκληρώνεται.

Γιατί αυτό το ύφος σήμερα; Έτσι, είπα να κάνω μια γενική κριτική στην εταιρία (πλυν του Mindtrap Πειραιά, εκεί έχουν πλέον δικό τους ύφος).

Συνολικά ένα άρτιο παιχνίδι (γμντρπ) που θα πρότεινα για ένα κουκλίστικο απόγευμα σε μικρή ομάδα 2-3 ατόμων. Παραπάνω είπαμε, στρίμωγμα. 4 Γιατί είναι από τα καλύτερα Mindtrap. Είναι στα καλύτερα παιχνίδια; εεεεεεεεεε

Some hints needed

2-3

Μαρούσι

Alcatraz

*Notice: Παίχτηκε 7/17 , γράφτηκε 10/18. Τυχόν αποκλίσεις από την πραγματικότητα, πιθανές

Oh boy, theme φυλακής, απόδραση στην απόδραση.

Πως να το περιγράψω με μία λέξη; Να του δώσω ένα χαρακτηρισμό, που να περιλαμβάνει την απόδοση της εικόνας του, της ιστορίας του, των γρίφων του; Το’χω : Κακό.

Σύμφωνοι, δεν ήταν ο πιο ευαίσθητος τρόπος να το σχολιάσω. Πρόθεση μου δεν είναι τόσο να το κράξω και να επιτεθώ στην κριτική, αλλά ας δούμε:

Δείχνει σαν να πειράχτηκε ελάχιστα. Μάλλον γιατί είναι αλήθεια. Από τη γυάλινη πόρτα του, τους τοίχους και τα φτηνά props, δε βρήκα κομμάτι που να πλησιάζει στο να έχει κάποιο theme. Για την ακρίβεια το πρώτο δωμάτιο, φέρνει σε μεσαιωνική φυλακή, όχι το Aλκατράζ.

Οι γρίφοι σίγουρα δεν ξεφεύγουν από τα συνήθη Mindtrap. Κλασσικοί γρίφοι, με κλασσικά προβλήματα και μικρή ουσία. Αμφιβάλω ότι κάποιος είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον

Τίποτα στην όλη εμπειρία δεν έδειξε κάποια σοβαρή σκέψη γύρω του, κάποια καλή εκτέλεση ή κάτι που να κάνει το παιχνίδι μέτριο. Ήταν μια σχεδίαση που δείχνει ότι αν βάλεις γρίφους σε ένα δωμάτιο δεν προκύπτει εμπειρία παιχνιδιού. Η βαθμολογία είναι αντίκτυπο του πόσο λίγα πράγματα μου φάνηκαν όμορφα και ενδιαφέροντα, χωρίς να έχει κάτι που αξίζει να μισήσεις.

boring

3-4